Évindító a 23. HELL Miskolc rallyn!

 

A sikeres teszt után elkezdődött a 2017-es év első versenye, a 23. HELL Miskolc rally. A Barna Tibor-Szollár Csaba páros az ORB 3-as géposztályában izgatottan várta a megmérettetést az eddigi talán legerősebb mezőnyben. 14 gyorsasági szakaszon összesen 168 km-t kellett megtenniük a versenyzőknek, ami az etap szakaszokkal együtt közel 800 km-t jelentett. Koránt sem ígérkezett könnyű versenynek…

 

A sikeres átvételek és pályabejárás után egy nagyon jó hangulatú prológgal nyílt meg pénteken a Miskolc rally a Népkertben, ami ismét otthont adott a népes mezőnynek, hogy szórakoztassák a közönséget a miskolci salakon.

Szombat délelőtt vette igazán kezdetét a verseny a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt gyorsaságival, ami már klasszikusnak mondható a magyar rally történetében. A gumiválasztás nem tűnt túl ideálisnak, ugyanis az autó hátulján nem tudtak kellőképpen megmelegedni a Pirelli abroncsok, így ennek köszönhetően a tapadás sem volt ideális. Bükkszentlászló után a Garadna-Mályinka szakasz következett a maga 18 km-ével, és változatos aszfaltjával. A szervizpark, és gumicsere után következett ismét a Bükkszentlászlói gyorsasági, aminek a végén sikerült összeszedni egy bal első defektet ami egy tempós jobb kanyarban viccelte meg az autót és legénységét, de sikerült az úton tartani a versenyautót és a gyors kerékcsere után ismét jöhetett Mályinka. A 3. körben már a tapadással nem volt gond Bükkszentlászlón, jól működtek a Pirellik. A szombati utolsó gyorsasági rajtjába már szürkületbe érkezett meg a mezőny, ahol nehezítette a körülményeket a pályán lévő rescue, ami éppen egy autót mentett ki a pályáról. Ennek köszönhetően már teljes sötétségben rajtolt el a Mitsubishi. A mályinkai széles részen nem is volt gond, de a bánkúti elágtól a szűk részen már olyan felhordásos, és sziklás volt a pálya, hogy az erdőben sikerült ismét egy defektet összeszedni, a változatosság kedvéért most jobb elől… A kerékcserét a sötét erdőben kellett végrehajtani (itt megköszönjük a nézők segítségét, akik lámpával segítették munkánkat), ami nem volt egyszerű feladat. Ennek köszönhetően, bosszúsan és hatalmas hátránnyal a kategória 7. helyén végzett a páros a szombati nap és került a versenyautó a szombati eseti Parc Fermé-be.

A hosszú szombat után egy még nehezebbnek ígérkező vasárnap következett összesen 8 gyorsasági szakasszal, gyönyörű napsütéses időben a mezőny végén egy hatalmas hátránnyal. Sajnos már a vasárnap sem kezdődött jól, hiszen már a Parc Fermé-ből kihajtva az etap szakaszon ismét bal első defekt lett!! Ismét gyors kerékcsere, és irány a szervizpark.

A napi első Lyukóbánya-Parasznya gyorsaságit “végigtapogattuk”, hiszen a felhordás már teljesen átírta a pályát így az itiner sem tűnt túl jónak. A következő szakasz sajnos egy baleset miatt etap lett, és indultunk ismét Mályinkára, de most a másik irányból. Köszönhetően a jó gumiválasztásnak és a felhőtlen jókedvnek egy jó gyorsaságit sikerült abszolválni! Mivel a szombaton elszenvedett hátrány miatt mezőny végén kellett elrajtolni, így az előttünk lévőt hamar utolértük ami egy kicsit rontott az időnkön, viszont nagyon sportszerűen és gyorsan félrehúzódott versenyzőtársunk, akinek ezúton is köszönjük a korrekt és gyors reakciót.

A vasárnap többi része már hasonló tempóban és hangulatban telt el. A vasárnapi utolsó gyorsaságira már ismét szürkületben érkeztünk meg, ami szintén jól sikerült a nagyon felhordásos és murvás “aszfalton”… 🙂

Összességében egy nagyon hosszú és nehéz verseny van túl a FastRacers csapat Mitsubishi-s párosa, akik a verseny végére az ORB 3-as géposztály 6. helyére küzdötték fel magukat. Nagy lendülettel készülnek a következő Ózd rallyra, ahol reméljük nem lesz gond a gumikkal és csatába tudnak szállni a bajnoki pontokért.

 

Köszönjük támogatóinknak, és nem utolsó sorban szervizcsapatunknak akik megfeszített munkával dolgoztak azért, hogy egy ilyen hosszú és nehéz versenyen részt tudjunk venni.

Köszönet:

A-VÉD Kft.

Intrudair Kft.   www.intrudair.com

Kovács Autószerviz, Oros   www.kovacsauto-oros.hu